Virtual Influencer: Sassy Soeki
Mark Daemen, Directeur Strategie & Innovatie
18/11/2024
Hoeveel hebben we het afgelopen jaar geleerd door het gewoon te doén?
Valt het op dat ik telkens als ik een blogpost schrijf eerst de berichten van mijn collega’s lees. Ik steek er altijd iets van op en ze zorgen voor de broodnodige inspiratie. Ditmaal pik ik graag in op ‘Metamorfose’ van collega en journaliste Jolien Hens. Dat pikken mag je letterlijk nemen. Mijn titel haalde ik schaamteloos uit haar bericht. 100%, sta ik hier achter. Ik heb de grootste bewondering voor wie zijn of haar nek uitsteekt, een ‘zot idee’ durft pitchen, door nieuwsgierigheid bij concurrenten en leveranciers tot nieuwe inzichten komt of een beslissing durft nemen zonder alle gevolgen op voorhand te kennen. Het is fijn om dat ondernemerschap bij steeds meer van onze collega’s te zien groeien. Als ik nu al mijn eindejaars wensen mag doen wens ik iedereen ‘veel leren’ door ‘veel te doen’ toe.
Nieuw talent
Ook ditmaal kan ik twee nieuwe talenten binnen ons team verwelkomen. Harold Masquelier startte op 23 september als Product Manager. Na 8 succesvolle jaren bij JCDecaux, waar hij uitgebreide ervaring heeft opgedaan in Insights Management, Product Management, Sales Argumentatie, marketing en grafisch ontwerp, is Harold klaar voor zijn volgende uitdaging. Bekend om zijn vermogen om complexe concepten te vereenvoudigen en zijn reputatie als PowerPoint-guru, zal Harold een waardevolle aanwinst voor ons team zijn. Lucia Morales Lopez is letterlijk een maand later op 28 oktober gestart. Ze heeft 2 jaar bij PwC op de teller. Daar heeft ze waardevolle ervaring opgedaan in projectmanagement. Lucia zal de rol van Communicatie- & PR-expert op zich nemen binnen het Roularta Advertising-team. We kijken uit naar de frisse perspectieven en innovatieve ideeën die zij zal meebrengen.
Virtual Influencer: Sassy Soeki
Het is zover. Onze virtual influencer Sassy Soeki is alive and kicking. Sassy Soeki is een sassy computergegenereerd karakter, tot leven gebracht met behulp van 3D-modellering, animatie en AI. Virtuele influencers zijn al enkele jaren populair in o.a. de VS en Japan, maar in ons land is het concept nog vrij nieuw. Volg Sassy op Instagram en Tiktok via @sassy_soeki & laat je verrassen door de boeiende grens tussen de ‘echte’ en de virtuele wereld! Ik kan het niet beter en mooier zeggen dan haar (geestelijke) moeder Elisabeth Bungeneers op LinkedIn. “Eindelijk is ze daar! Mijn lieve, mooie Soeki. Het voelt een beetje alsof ik opnieuw moeder ben geworden. 😊 Ook zij heeft me de afgelopen maanden af en toe wakker gehouden ‘s nachts, maar het was elke seconde waard!
Ik heb er alle vertrouwen in dat ze het goed gaat doen op de Flairredactie. “
Een mooi staaltje van ‘veel leren’ door ‘veel te doen’. Dankjewel Elisabeth om mij mee te nemen op deze ‘trip’. De volgende uitdaging ligt in het verbinden van adverteerders met Soeki.
Opnieuw een trofee
Het blijft plezier doen. Half oktober hebben we met Roularta Advertising tijdens de IAB MIXX Awards de zilveren trofee in de wacht gesleept in de categorie ‘Productinnovatie’ voor ‘cookieloze targeting voor privacy-first advertising’. Een idee ontstaan uit het Digitale Acceleratie Team en het Digitale Sales team. Daarna samen met al onze partners uitgevoerd. Kom de trofee maar bewonderen in onze trofeeënkast. Trots!
Partnerships
In het vorig bericht haalde ik al aan hoe Esther Sys en Stijn Brysbaert samen Philippe Belpaire en mezelf aan de kar trekken om met commerciële partners een relatie op te bouwen voor de lange termijn die verder gaat dan louter advertising. We boeken onze eerste successen en hebben grote projecten in het vooruitzicht. Ook hier loopt het niet altijd van de eerste keer gesmeerd. Maar het snel leren uit onze ervaringen, zoals ook Jolien Hens propageerde, gaat ons nog ver brengen. Mag ik de collega’s bedanken die meedenken, meehelpen en met hun enthousiasme van een idee een realiteit maken.
Processen die helpen
De organisatie binnen Roularta is intussen ook verder geëvolueerd. Met de terugkeer van Jeroen Mouton hebben we een COO die zorgde voor een versteviging van de project aanpak binnen PMO. Daarnaast is er een duidelijke teamstructuur die het ook makkelijker maakt om projecten tot een goed einde te brengen. Zo kunnen we beroep doen op experten in content creatie (Publishing 2.0), content distributie (hoe kunnen we content ook beschikbaar maken bij partners) en data (hoe bewijzen we de kracht van onze media). Heldere rollen en heldere verantwoordelijkheden helpen ons meer dan ooit vooruit.
Ik vergeet waarschijnlijk nog tientallen ideeën en initiatieven die ons verder op weg zetten in de invulling van onze visie, “Roularta Media Group wil de meest relevante mediapartner op de lange termijn blijven. De mediamerken van Roularta Media Group zijn bakens van vertrouwen en kwaliteit. We zijn aanwezig in elk gezin, altijd en overal.” Maar zo hou ik nog iets over voor mijn volgende bericht.
Voor nu…
Geniet van de herfst, het leven en elkaar.
terug naar overzichtDeel deze blog: