Is het nu al zomer.
Mark Daemen, Directeur Strategie & Innovatie
25/07/2024
Met de titel van deze blogpost wil ik niet zozeer verwijzen naar het kwakkelende weer van 2024 maar eerder naar de snelheid waarmee de maanden voorbij gevlogen zijn binnen al onze teams in een intussen continue transformatie. Afgelopen maanden hebben we alvast binnen Roularta Advertising en het team Strategische Partnerships niet stilgezeten.
Een nieuw kompas voor Roularta Media Group
Eind juni, de 24e om precies te zijn, was een bijzondere dag bij Roularta Media Group. We hielden onze nieuwe, zelfstandige divisie, KompasMedia, boven het doopvont. Dit team is een spannende uitbreiding van onze nationale reclameregie, Roularta Advertising, waarmee we ons aanbod in crossmediale contentmarketing verder versterken.
Met KompasMedia willen we thematische bijlagen creëren voor onze magazines, online thema-dossiers en podcasts, die diepgaande inzichten bieden over actuele onderwerpen in diverse sectoren. Zoals een kompas richting geeft, willen wij met deze crossmediale thema-dossiers onze lezers begeleiden door een steeds veranderende wereld.
De lancering en de voorafgaande weken waren hectisch maar gaven tegelijkertijd veel energie. We hebben de gesprekken met alle betrokkenen en de uiteindelijke start in een paar weken tijd succesvol doorlopen. We leren intussen het team van supergemotiveerde professionals ook steeds beter kennen. Een fijne nieuwe frisse wind met Christian, Yannick, Delvina, Yiman, Matthias, Iolanda, Tara en Baïdy. Heel erg benieuwd naar de eerste publicaties in september.
Trots op internationale erkenning
Terwijl we vooruitkijken, is het ook een mooi moment om stil te staan bij onze recente successen. Bij de Native Advertising Awards 2024 in Kopenhagen heeft Roularta Brand Studio zilver gewonnen voor de Lantis-campagne in de categorie ‘Best Use of Print Media’ en goud voor de Basic-Fit-campagne in de categorie ‘Best Use of Instagram’. Deze prijzen, toegekend door een jury van 133 internationale experts, zijn een fantastische erkenning van ons creatieve en innovatieve werk.
Dubbele overwinning bij de AMMAs
En dat is nog niet alles. Op de Annual Masters of Media Awards (AMMA’s) hebben we tweemaal zilver gewonnen, in de categorieën Media Sustainability en Media Saleshouse of the Year. Het is een geweldige eer om voor het tweede jaar op rij in de prijzen te vallen bij deze prestigieuze awards. Het onderstreept niet alleen onze toewijding aan duurzaamheid, maar ook de sterke relaties die Roularta Advertising heeft opgebouwd met de advertentiemarkt en onze voortdurende digitale innovaties.
Philippe Belpaire, onze General Manager Advertising, vatte het perfect samen: “Onze successen op het gebied van duurzaamheid en strategische initiatieven zouden onmogelijk zijn zonder de inzet van alle collega’s van Roularta Advertising en de bredere Roularta Media Group. Onze slogan vat dit perfect samen: One Team, One Family, One Planet. De AMMA’s krijgen een prominente plaats in het bedrijf, als dagelijkse inspiratie om voortdurend te streven naar verbetering.”
Zaaien om te oogsten
De afgelopen maanden zijn er in alle divisies zaadjes geplant om de toekomst van Roularta te verzekeren. Voor het Strategisch Partnerships team, waar Esther Sys en Stijn Brysbaert de spil zijn, betekent dit partners enthousiasmeren om als blauwdrukpartner (die als voorbeeld zal dienen voor gelijkaardige samenwerkingen met volgende partners) mee te stappen in nieuwe initiatieven die we nemen, vaak ter ondersteuning van onze North Star doelstelling in groei in digitale abonnees. De contacten zijn gelegd, de plannen gemaakt. Ik kijk ernaar uit om ook concrete resultaten met iedereen te delen. Ons C-level (met onze CEO Xavier Bouckaert, onze CMO/CDO Stefan Seghers en onze General Manager Advertising) trekt heel actief mee aan de kar en zet mee zijn netwerk, zijn tijd en inzichten in. Hieruit spreekt vertrouwen en dat voelen we ook in elk gesprek.
Ik grijp ook even terug naar de recente blogpost van collega Hanna Thienpont. Ze gaf het belang van stakeholdermanagement mee met volgende woorden: ‘Zeker in het begin was het voor mij niet altijd even makkelijk om een overzicht te houden van de verschillende stakeholders en iedereen op de hoogte te houden doorheen dit project, maar stap voor stap werd dit steeds vanzelfsprekender voor mij.’ Laten we inderdaad blijven connecteren en elkaar inspireren, informeren en helpen om tot een mooi gezamenlijk resultaat te komen. In deze sportzomer kunnen onze Belgische Tornados en Cheetahs ons in Parijs inspireren in hoe elke schakel belangrijk is. Ik wens hen en ons alvast veel succes.
Voor nu…
Geniet van de zomer, het leven en elkaar.
terug naar overzichtDeel deze blog: