Young Mediaholic Programme

Stefanie Mattelin, Media Marketing Trainee

21/11/2022

Part 3

Ondertussen ben ik al bijna 3 maanden aan het werk bij het marketing team van Libelle. Als één van de topmerken van Roularta heeft Libelle wekelijks acties om de verkoop te stimuleren. Die acties omvatten bijvoorbeeld wedstrijden om extra data te verzamelen, gratis cadeautjes om de losse verkoop te stimuleren, betalende producten die we ontwikkelen onder de Libelle brand, … Het marketing team is verantwoordelijk voor al deze acties & voor nog zoveel meer. De boeiende wereld van marketing wordt binnen een merk als Libelle mogelijks nog boeiender. Je bent namelijk met heel wat zaken tegelijkertijd bezig, van het ontwikkelen van zomertassen tot het op zoek gaan naar deals met partners, wat de functie erg levendig maakt. Anderzijds ligt de druk ook wel hoog. Bij een weekblad als Libelle zijn de nabije deadlines strak & is vooruitplannen noodzakelijk. Gelukkig heb ik collega & product manager (a.i.) Ilse om hier als duo tegenaan te gaan! Met haar jaren marketing ervaring op de teller, kan ze mij erg inspireren.

Ik heb op die korte tijd al erg veel bijgeleerd, aangezien vrij snel bepaalde verantwoordelijkheden en acties aan mij werden toegewezen. Ik geloof er dan ook 100% in dat je al doende het meeste leert. Tijdens deze fase van mijn traineeship ontdek ik meer & meer welke functie het beste bij mijn interesses en talenten past. Een brede marketing functie & een sterke, commerciële ondersteuning van een merk waar je in gelooft, leunt daar dan ook dicht bij aan. De variatie in dit soort functies spreekt me enorm aan. Geen enkele dag is hetzelfde; daar hou ik van!
Benieuwd hoe mijn marketing traineeship verder gaat? Lees dan zeker mijn blog!

terug naar overzicht
Lees de vorige blogs van Stefanie Mattelin