Afscheid nemen en de start van mijn laatste traject

Hanna Thienpont, Young Marketing Potential

12/06/2024

Kan je geloven dat ik al meer dan 9 maanden bij Roularta werk?  En ondertussen ben ik al een maand ver in mijn laatste traject van het Young Mediaholic Programma. De afgelopen maanden waren gevuld met kansen, uitdagingen en inspirerende momenten met collega’s.

Zoals ik reeds vertelde in mijn vorige blog, was ik de afgelopen maanden verantwoordelijk voor het herabonnerings- en Winback-project van Knack en Libelle. Een groot project dat veel waarde heeft, waar elke dag nieuwe uitdagingen en kansen waren om te groeien. Ik evalueerde onze huidige aanpak, deed onderzoek naar mogelijke strategieën, had gesprekken met experts en werkte op basis hiervan een nieuwe strategie uit. Ook dit heb ik al eens verteld, maar het is me gelukt om samen te zitten met de subscription marketeer van de Washington Post. Hiernaast heb ik veel technische kennis opgedaan. Zo heb ik leren werken met BlueConic, Basedriver, Mars en Webi. Allemaal programma’s waar ik enkele maanden geleden slechts een keer over had gehoord. Last but not least, heb ik veel geleerd op vlak van stakeholdermanagement. Bij zo’n groot project komt er namelijk veel kijken, waardoor er veel mensen bij betrokken zijn. Zeker in het begin was het voor mij niet altijd even makkelijk om een overzicht te houden van de verschillende stakeholders en iedereen op de hoogte te houden doorheen dit project, maar stap voor stap werd dit steeds vanzelfsprekender voor mij. Ik vond het zalig om de verantwoordelijkheid te hebben over zo’n groot project waar ik in contact kwam met zoveel verschillende mensen en programma’s. Tot slot bedank ik graag mijn Kim, Leonie, Jürgen, Philippe en al mijn andere collega’s van het Bene-team voor hun voortdurende support, alle wijze lessen en de gezellige dagen op kantoor.

Sinds 1 mei maak ik deel uit van het CRM-team (Customer Relationship Marketing) waar ik nauw samenwerk met Kevin en Annelies. Zij zijn mijn mentoren doorheen dit laatste traject. Bij CRM ligt de focus op het ondersteunen van marketeers met het uitrollen van digitale campagnes om de best mogelijke resultaten te behalen. Kort samengevat komt het neer op The Right Message, to the Right Person, in the Right Channel, at the Right Time. Mijn eerste dagen bij hen werd ik ingeleid in de wereld van CRM, werd mijn takenpakket uitgelegd en begon ik met het samenstellen van enkele e-mails die op de planning stonden. De overgang naar dit team verliep enorm soepel, waarschijnlijk omdat ik in het verleden al nauw had samengewerkt met Kevin en Annelies, en we elkaar dus goed kenden. Ook had ik reeds gewerkt met Basedriver, het programma dat wij elke dag gebruiken om e-mails uit te sturen.

Op dagelijkse basis werk ik voornamelijk samen met Kevin, die afgelopen week enkele dagen op verlof was. Dit betekende dat zijn taken en verantwoordelijkheden de mijne werden, wat resulteerde in een drukke, maar enorm leerrijke week. Voor het eerst was ik volledig verantwoordelijk: van het opstellen van de e-mails, tot het maken van de juiste selectie/het beschikbaar maken van de juiste selectie en het versturen van deze e-mails. In het begin van deze week ervaarde ik veel stress en was ik nerveus om iets niet goed te doen, maar elke dag voelde ik me zelfzekerder worden. Het is dan ook met veel plezier dat ik aan jullie meedeel dat alles goed verlopen is en dat de e-mails correct verstuurd zijn geweest. Het was een ongelofelijk leerzame tijd tot nu toe, en ik kijk ernaar uit om de komende weken nog meer bij te leren. Bedankt voor het lezen en tot de volgende blog! 😊

terug naar overzicht

Deel deze blog: