Duurzaamheid

Roularta Media Group wil een duurzame meerwaarde scheppen voor al haar stakeholders en voor de hele samenleving.

duurzaamheid
Roularta Media Group wil een duurzame meerwaarde scheppen voor al haar stakeholders en voor de hele samenleving.

Roularta media group bouwt aan slimmere generaties zowel wat betreft onze medewerkers als wat betreft onze doelgroepen

Als multimediabedrijf creëert en verspreidt Roularta Media Group kwaliteitsvolle, onafhankelijke en relevante content voor het brede publiek en voor specifieke doelgroepen. Daaraan koppelt zij geavanceerde marketing en reclameplatformen voor haar partners. Roularta Media Group wil een duurzame meerwaarde scheppen voor al haar stakeholders en voor de hele samenleving.
Roularta-tuin heeft eigen stiltecocon
In een wereld waar alles steeds sneller verandert, is de nood aan fysieke en mentale rust groter dan ooit. We wachten best niet tot een persoonlijke crash om te beseffen dat vertragen een manier is om anders te versnellen. Want dan zie en besef je bewuster meer. Die boodschap deelde collega Tommy Browaeys tijdens de getuigenis over zijn burn-out, over hoe hij viel en vooral weer opstond.

Hij creëerde het concept van de ‘Ghongha’, Hindi voor slak: een stiltecocon in de vorm van een reuzegrote slakkenschelp. “Bij of in die cocon neem je de ademruimte om letterlijk en figuurlijk stil te staan en innerlijke rust te vinden. Alleen of met anderen, wanneer je elkaar in die stilte vindt en delen vermenigvuldigen wordt. Je stapt over de drempel, zowel naar binnen als buiten, symbool voor de moed die nodig is om in jezelf te kijken of je veilige cocon te verlaten en je voelsprieten uit te strekken.”

“We zijn blij dat er een stiltecocon in onze Roularta-tuin staat, zodat de collega’s in Roeselare tijdens een wandeling even kunnen stilstaan”, zegt Katrien De Nolf. “We kozen voor de zachte pastelkleuren groen en blauw uit onze nieuwe branding voor respectievelijk buiten- en binnenkant, waardoor de cocon meteen mooi in de omgeving past. Dit initiatief past in onze duurzaamheidsstrategie voor een gezonde geest in een gezond lichaam.”

Xavier Bouckaert ziet de cocon als een plek waar de medewerkers kunnen onthaasten. “Tijdens de coronaperiode hebben we vastgesteld dat het stressniveau bij sommige mensen toegenomen is en dat de combinatie telewerk en privé niet altijd evident is. Nu iedereen opnieuw naar de werkvloer mag komen, willen we een plek bieden waar even op pauze kan worden gedrukt.”

In De Zondag verscheen een interview met Xavier Bouckaert, dat je via deze link (pagina 7) kunt lezen.

Zo kreeg de stiltecocon een plekje.