Een beetje lente in de herfst.
Mark Daemen, Directeur Strategie & Innovatie
31/10/2022
Terwijl ik dit schrijf is het alweer een aantal dagen bijzonder warm voor de tijd van het jaar. De temperaturen doen meer aan de lente denken dan aan de herfst. Een wel erg late Indian Summer.
Ook binnen de teams van Roularta Advertising hebben we op dit moment wel vaker het gevoel van een nieuw begin. De belofte die de lente ook elk jaar in zich draagt.
Dit jaar verwelkomden we al verschillende nieuwe experts in verschillende teams waarbij we intussen volop het talent zien ontluiken. Nieuw bloed brengt altijd nieuwe inzichten en verrijkende persoonlijkheden. Joris De Ryck begon eerder dit jaar als Product Manager en neemt nadrukkelijk het voortouw in onze digitale acceleratie. Heel verfrissend om zien hoe zijn ervaring bij een media agentschap ons onmiddellijk een ander perspectief geeft op onze aanpak. We hebben al veel van hem geleerd en stappen gezet om ons nog beter en sneller op onze markt af te stemmen.
Heel recent startte Olivier Dequinnemaere als research manager binnen het Insights Team van Els Michiels. Hij neemt een ruime research ervaring mee bij verschillende onderzoeksinstituten. Het is geweldig leerrijk om te begrijpen hoe dergelijke instituten tegen onze behoeften aankijken en oplossingen zoeken voor vaak complexe vragen. Tijdens zijn aanwerving ontdekten we ook nog eens een heel ‘interessante’ passie: roomijs. Ik kijk alvast uit naar de komende ‘echte’ lente.
Er maakte ook iemand een interne overstap naar ons team. Niels Landuyt kenden we al van aan het koffie-apparaat in Sint-Denijs-Westrem. Hij maakte de overstap van het team van Local Media naar het campaigning team. Hij trekt mee aan de kar om de digitale branded content dossiers op een zo aantrekkelijk en efficiënt mogelijke manier op onze sites aan onze lezers te presenteren. Het is fijn om zien hoe we over teams heen tot goede afspraken komen om dergelijke mutaties in alle respect te laten verlopen. Dit biedt unieke kansen om mensen te laten ontplooien binnen het bedrijf waarvoor ze graag werken. Wij zijn alvast heel tevreden met zijn eerste publicaties, naast natuurlijk het feit dat hij een fijne collega is.
We maakten ook keuzes om bepaalde dingen anders aan te pakken. Tot voor kort gebeurden alle data analyses binnen ons team met een eigen expert. Om mee(r) te kunnen genieten van een ruimere datakennis (van abonnementen insights, tot leesgedrag, tot advertentie kpi’s,…) en de talentpool die wordt opgebouwd sloten we aan bij het datateam. Onze eerdere expert die koos voor een uitdaging elders wordt dan ook vervangen binnen het datateam. Het adagio ‘One Team, One Family, One Planet’ nog maar eens in praktijk gebracht. De strategische discussies die we vandaag hebben zijn nog meer gefundeerd. Wij kijken er alvast naar uit om dit verder uit te diepen.
Van de schoolbanken plukten we Yusuf Özgün om onze advertentie technologie zo performant mogelijk in te zetten voor onze digitale advertentiecampagnes. Een fijne mix van Kaat Cossey, als bekend Roularta Ambassadeur en zijn meter, en Yusuf, als ‘groentje’ met nieuwe inzichten, zien we samen groeien en resultaten behalen.
In deze drukke periode waarbij we als reclameregie de eindsprint inzetten om de adverteerders maximaal aan ons te binden verscheen er na twee jaar ook opnieuw een CIM Studie. We zijn in het algemeen heel blij met de resultaten. Hoe kunnen we anders met een grote groep groeiers en daarnaast de hoofdvogels met het grootste weekblad (De Zondag) en het grootste betalende magazine (Libelle). Ook hier opnieuw het resultaat van heel fijn teamwerk.
We kregen veel complimenten. Misschien het meest onverwachte compliment was de kans om voor een tweede keer een Erasmus bezoeker te verwelkomen. De afdeling Insights & Product Management ontving recent Joyce Lamsens, Accountmanager bij Local Media. Zij kreeg een unieke ‘behind de scenes’ inkijk in het grootste onderzoeksproject dat we dit jaar opzetten samen met onderzoeksbureau Why5. Ze kan op die manier ook de eerste ambassadeur zijn van dit project binnen haar team. De Zondag en Krant van West-Vlaanderen maken dan ook naast al onze andere merken deel uit van dit project. Haar fris van de lever feedback is heel erg geapprecieerd. We gaan ermee aan de slag.
We staan, nu ik deze laatste zinnen intik, aan de vooravond van een jaarlijkse gewoonte met onze klanten, De Roularta Advertising Halloween Party. Een traditie die we nu al een aantal jaren claimen en een paar honderd klanten in Halloweensfeer ontvangt. We blijven een people business dus initiatieven als deze om onze mensen nog beter en persoonlijk te connecteren met onze klanten zijn van goudwaarde. De kleur van de bladen die stilaan van de bomen vallen. We drinken alvast een glas op jouw gezondheid.
Geniet van de herfst, het leven en elkaar.
terug naar overzichtDeel deze blog: