Mijn start bij Roularta Media Group

Hanna Thienpont, Young Marketing Potential

20/09/2023

Na 5 jaar studeren, besloot ik dat het tijd was om de professionele wereld in te duiken. Mijn visie over mijn – toekomstige – job en werkgever was erg duidelijk voor mij: het moest een job zijn met een gevarieerd takenpakket in een supporterende, warme omgeving waar ik de mogelijkheid had om mezelf te ontplooien. Idealiter in een mediabedrijf. Mijn geluk kon dus uiteraard niet op toen ik terecht kwam bij Roularta Media Group. A dream come true, letterlijk. Bijgevolg startte mijn verhaal bij Roularta iets meer dan twee weken geleden. Op mijn eerste dag werd ik met open armen ontvangen door mijn baas Koen en mijn nieuwe collega’s. Ze maakten me wegwijs in het bedrijf, boden hun hulp aan en stonden open voor mijn vele vragen. Dit warme welkom gaf me het vertrouwen dat ik de juiste keuze heb gemaakt en maakte me nog enthousiaster voor dit nieuwe avontuur. Het liet me zien dat ik nu deel uitmaak van een werkplek waar collegialiteit en samenwerking op de eerste plaats staan, wat zorgt voor een amusante, verrijkende en productieve werkomgeving.

Ik maak deel uit van het Young Mediaholic Program en vervul de functie van Young Marketing Potential. Dit betekent dat ik gedurende 12 maanden zal roteren binnen drie marketingafdelingen in het bedrijf, zowel in Roeselare als in Evere. Na deze 12 maanden zal ik belanden in een rol die het beste overeenkomt met mijn talenten, interesses en vaardigheden. Kortom is het programma de perfecte kans voor mij om mijn vaardigheden uit te breiden, nieuwe talenten te ontdekken, verschillende divisies te verkennen en nieuwe mensen te leren kennen. Ik hoop op elke afdeling waardevolle bijdragen te leveren gedurende dit traject. Ik heb het misschien al verklapt hierboven, maar mijn traject begint bij Roularta Digital onder leiding van Koen. Het is een jonge en dynamische afdeling binnen Roularta met fantastisch collega’s die zich op dagelijkse basis bezig houden met KMO’s te ondersteunen bij hun (digitaal) groeiproces. Het beheren en optimaliseren van zoek-, display- en andere campagnes lijkt een tweede natuur voor hen. Gedurende mijn tijd bij Roularta Digital ben ik – onder andere – verantwoordelijk voor het opvolgen en beheren van een specifieke campagne die gericht is op het verzamelen van (potentiële) klanten voor Roularta Digital. Dit project is een kans waar ik hoop om mijn digitale kennis en vaardigheden aanzienlijk te vergroten, wat mijn professionele groei en waarde binnen het team en Roularta zal versterken.

Mijn eerste twee weken bij team Digital zijn voorbijgevlogen en voelden als een achtbaanritje in de professionele wereld. Het was een periode van kennismaking met zowel mijn collega’s als het bedrijf. Ik bekijk het graag als de eerste dag op school, maar dan voor volwassenen. Ik leerde mijn fantastische collega’s kennen, ontdekte de bedrijfscultuur en voelde me al snel thuis. Ongetwijfeld zal ik in de toekomst eens struikelen over een obstakel, maar ik weet dat ik een ondersteunende baas, coach en team heb om op terug te vallen. Ik kijk vol verwachting uit naar alles wat nog gaat komen bij Roularta. One team, one family, one planet.

terug naar overzicht

Deel deze blog: