Young Mediaholic Program

Stefanie Mattelin, Media Marketing Trainee

13/05/2022

Mijn avontuur bij Roularta startte als pas afgestudeerde economiste begin 2022. Na mijn studies was het tijd om mijn geliefde Gent achter te laten en de wijde bedrijfswereld in te trekken. Na een korte passage bij Mijn Stad Native, kwam er al snel een nieuwe uitdaging op mij af; het Young Mediaholic Program. Als eerste jonkie binnen Roularta ben ik met dit nieuwe traject gestart en zal ik gedurende 18 maanden als media marketing trainee roteren binnen vier marketing afdelingen in het bedrijf. Ik zal kunnen proeven van digitale marketing, brand management en direct marketing, zowel in Roeselare als in Evere. Gaandeweg zal ik in een functie terechtkomen die het beste matcht met mijn talenten en interesses. Een heel mooie kans om skills aan te leren en nieuwe mensen te leren kennen, die ik uiteraard ten volle zal benutten. Ook Roularta kan zich op die manier als een mediabedrijf profileren, waar jong geweld met open armen wordt ontvangen, wat in deze huidige arbeidsmarkt zeker geen overbodige luxe is. Over een win-win situatie gesproken! Daarnaast hoop ik uiteraard ten sterkste dat ik een meerwaarde kan bieden voor elke afdeling en dat ik mooie projecten kan afleveren op het einde van de rit.

Eerste stop? Online campagne management bij Roularta Digital. Een jonge en hippe afdeling binnen het bedrijf vol top-collega’s die zich dagelijks bezighouden met de (digitale) groei van KMO’s. Allemaal even gepassioneerd toveren ze met search, display & social campagnes alsof het niets is. Hier valt een heleboel te leren; dat is zeker! Ik weet nu al dat ik de teamsfeer, die zich typeert door een ongelooflijke dosis humor en teamwork, zal missen. Misschien vragen jullie zich ook af waar ik specifiek mee bezig ben? In deze afdeling leer ik niet enkel hoe je verschillende online campagnes kan opzetten en optimaliseren, maar voer ik ook bepaalde projecten uit om de brand Roularta Digital verder uit te werken. Van de nieuwe website onder handen nemen, tot een opleidingsevent organiseren, tot zelfs een social media plan uitwerken. Daarin kan ik mijn creativiteit de vrije loop laten en een stempel drukken op Roularta Digital. Zalig, niet waar? De digitale inzichten over Google & co zullen alvast van pas komen in toekomstige functies.

De eerste maand zit erop, maar ik kan niet wachten om nog meer te ontdekken, bij te leren en verwonderd te zijn over wat er in (digitale) marketing allemaal mogelijk is. De wereld van magazines, kranten en media heeft me van jongs af aan al geboeid, waardoor ik me hier heel erg op mijn plaats voel. Ook alle lieve en gepassioneerde collega’s die ik al tegen het lijf ben gelopen, hebben me tot op vandaag positief verrast. Ik ben erg benieuwd hoe dit testproject zal vorderen. Ongetwijfeld zal ik vroeg of laat op enkele uitdagingen en moeilijkheden stoten, maar dan richt ik me tot mijn behulpzame coach, die wel raad zal weten. Zo kan ik over de inhoud van het traject alvast mijn inzichten kwijt en wordt die feedback ook geapprecieerd en opgevolgd. Een unieke kans om de spits af te bijten en toekomstig marketing- en mediatalent te inspireren om hetzelfde te doen. Het vervolg van mijn media-avontuur volgt binnenkort; hopelijk tot dan!

terug naar overzicht
Lees de vorige blogs van Stefanie Mattelin
Geen oudere blogs gevonden

Deel deze blog: